5 jel, hogy valami akadályozza az idegennyelv-tanulásban
A gyermekek számára a tanulás az első számú prioritás, a legfontosabb feladatuk. Ha megfelelő alapokkal, motiváltsággal és logikus összefüggésekkel indulnak neki a tanulásnak, nagyobb eséllyel küzdenek meg az élet minden területén eléjük gördülő akadályokkal.
Sokszor azt gondoljuk, hogy mindenkinek van valamilyen beépített tehetsége, és ha valaki nem kiemelkedő egy területen, akkor az nem számít. Azonban a modern kutatások azt mutatják, hogy a tehetség mellett a kitartó, minőségi és hatékony energiabefektetés a kulcs a valódi sikerhez bármilyen tanulási folyamatban.
Ezért összegyűjtöttük az 5 legfontosabb jelet, amelyekre minden szülőnek figyelnie kell, hogy támogassa gyermekét a sikeres tanulásban.

1. Nem tud figyelni
Ha gyakran észreveszed, hogy gyermeked könnyen elkalandozik tanulás közben, nehezen jegyzi meg azokat a dolgokat, amiket kérsz tőle, vagy ha úgy tűnik, hogy öt percnél tovább nem képes egy dologra koncentrálni, akkor valószínű, hogy figyelmi problémákkal küzd. Ez különösen fontos, mert a figyelem alapvető a tanuláshoz – még ha a tananyag érdekes is, ha nem tud rá összpontosítani, akkor csak pazarolja az idejét.
2. Nagy rajta a nyomás
Teljesítmény, követelmény, határidő – ezekkel a fogalmakkal még felnőttként is gyakran szembesülünk, és sokszor meg kell küzdenünk velük. Ugyanilyen kihívásokkal kell megküzdenie egy általános iskolás tanulónak is, aki sok esetben még nem érti teljesen, miért fontosak ezek a követelmények. Az angoltanulás pedig különösen nehéz feladat egy magyar anyanyelvű gyermek számára. Gondoljunk csak bele, milyen furcsa nekünk, hogy az angol „one”-t „van”-nak ejtik!
3. Nincs előtte jó példa
Ahány ember, annyi szokás – ez igaz az angolt beszélők akcentusára, kiejtésére és nyelvtani szabályaikra is. Legyen szó brit, amerikai, ausztrál vagy szleng nyelvhasználatról, vagy akár irodalmi stílusról, mindegyikhez idő kell, hogy hozzászokjunk. Segíthetjük gyermekünket az angol tanulásban azzal, hogy lassan, jól érthetően gyakoroljuk vele a leckéket. Így nagyobb eséllyel támogathatjuk őt abban, hogy az iskolai tananyagot sikeresen megerősítse otthoni gyakorlással.
4. Nem motivált
A motiváció lehet külső és belső is. Szülőként mi biztosítjuk a külső motivációt, és reméljük, hogy idővel belsővé válik. A tanulás különösen nehézzé válhat, ha a szülőnek kell folyamatosan kezdeményeznie. Különösen igaz ez akkor, ha a gyermek már 10 évesnél idősebb. Ebben az esetben érdemes átgondolni, hogyan okozhatunk neki sikerélményt, ami később már önállóan is motiválni fogja.
5. Nem találta még meg a neki megfelelő módszert
Több ezer pedagógus és módszer segíti a tanulók fejlődését minden nap, de a megfelelő módszert sokan csak évekkel később találják meg, egy „AHA” élmény révén. Ha az angoltanulás a hagyományos tankönyvek és füzetek segítségével nem tűnik hatékonynak, érdemes interaktívabb tanulási módokat keresni. Ezek nemcsak szórakoztatóbbak lehetnek, hanem segítenek a motiváció és a figyelem fenntartásában is.
Összességében fontos, hogy figyelembe vegyük, minden tanulónak megvannak a saját kihívásai. Érdemes az egyéni igényekhez igazodva, személyre szabott segítséget nyújtani az angoltanulás minden lépésénél, hogy gyermekünk valóban örömmel és sikerélményekkel vegye az akadályokat.