Fast ForWord: hatékony segítség kognitív zavarokra

A Fast ForWord programcsaládot olyan tanulók számára fejlesztették ki, akiknek nehézségük akad a mindennapok során a figyelmük fenntartásával, a feladataikra nehezen emlékeznek, vagy gondjuk akad az iskolai nyelvtanulással. A hagyományos nevelési-oktatási módszerek nehezen detektálják, hogy nehézség esetén melyik kognitív terület az, amelynek a fejlesztése szükséges a tovább haladáshoz. Programjaink a speciálisan alakított algoritmus segítségével négy kulcs kognitív területet fejlesztenek, melyek megfelelő szintje elengedhetetlen a sikeres tanuláshoz.

Miért fontos a képességfejlesztés kisiskolás korban?

6-12 éves korig a tanulási képességek alapvető fejlesztése lehet indokolt. A gyermekek az iskolai tanulmányaik kezdetén eltérő tudásszinttel rendelkeznek, tapasztalataik sokszínűek. Az észlelés -kiemelten a vizuális és az auditív- magas szintje jelentősen meghatározhatja iskolai teljesítményüket: hiszen ha a látott és/vagy hallott információkra nem tudnak kellő terjedelmű ideig figyelni, azokat megjegyezni, vagy azonosítani egy-egy képet vagy szót, akkor komoly hátrányt szerezhetnek már az első években. Több gyermeknél tapasztaltam már iskolakezdés előtti időszakban, hogy az információfelvételük felületes -tehát pl. egy kép részleteit nem figyelik meg, csak a körvonalait-, a hallott információkra csak rövid ideig képesek figyelni, azokból pedig 2-3 elemet képesek megjegyezni. A Fast ForWord játékos formában, folyamatos visszajelzésekkel motiválja a kisiskolásokat, fokozatosan nehezedő feladatokkal. A jó iskolai teljesítményhez szükséges képességeket így már tableten vagy laptopon keresztül is megszerezheti!

online tanulas anya lanya kepernyo elott

a fast forword és a nyelvtanulás

13 éves kortól a kulcs kognitív képességeket alapul véve a játékok egynyelvű környezetben jelentenek kihívást a tanulóknak. Az angol nyelvismeret ezeket a szinteken már elvárás, hiszen pl. a hasonló hangzású szavak, az egyes- és többeszszám megkülönböztetése, valamint hallott szövegértés is fejlesztésre kerül. Jellemzően erre az életkorra már kialakulnak tanulási stratégiák, amelyek segítségével a különböző nehézségű feladatokat a tanulók megoldják. Ha ezek nem megfelelően rögzülnek, ugyanannak a tartalomnak a megtanulása lényegesen több időbe telhet. Sokan lehetnek azok a gyermekek, akik nem diagnosztizált zavarral küzdenek, de úgy tűnhet, hogy „lusták”, „nem szeretnek tanulni”, vagy azt a benyomást kelthetik, hogy „ha a szüleinek sem ment a nyelvtanulás, nekik sem fog”. Több tanulónk esetén volt tapasztalható, hogy a papír-ceruza alapú feladatok gyenge motivációs bázisát leváltva, a Fast ForWord programjai a színes, változatos grafikát és az igényeknek megfelelő kihívásokat biztosítva olyan területeken nyújtottak fejlesztést, amelyek hagyományos iskolai keretek között nem lettek volna megvalósíthatóak.

online tanulas anya lanya kepernyo elott

Fast ForWord – hatékony segítség kognitív zavarokra

A Fast ForWord programcsaládot olyan tanulók számára fejlesztették ki, akiknek nehézségük akad a mindennapok során a figyelmük fenntartásával, a feladataikra nehezen emlékeznek, vagy gondjuk akad az iskolai nyelvtanulással. A hagyományos nevelési-oktatási módszerek nehezen detektálják, hogy nehézség esetén melyik kognitív terület az, amelynek a fejlesztése szükséges a tovább haladáshoz. Programjaink a speciálisan alakított algoritmus segítségével négy kulcs kognitív területet fejlesztenek, melyek megfelelő szintje elengedhetetlen a sikeres tanuláshoz.

Tovább olvasom »
Oszd meg Facebookon